Od zapory dol. Wielkiej Puszczy

kwi 30, 2018 przez

Zn. zielone, ok. 2 g. Z przyst. PKS Porąbka Wyżna w pobliżu wylotu doi. Soły i zapory idziemy dobrą drogą na pd. wsch. wkraczając w doi. Wielkiej Puszczy, ku której od pd. — schodzą strojne w urocze mieszane lasy stoki Kozubnika, Micherdy (oddzielające naszą dolinę od niewielkiej doi. Małej Puszczy) oraz Kiczery, Cisownika i Wielkiej Góry. Od pn. otacza dolinę zaginający się łukiem ku pd. wsch. wał Palenicy i Bukowskiego Gronia. Dol. Wielkiej Puszczy ciągnie się ok. 10 km, kończąc się wspaniałym kotłem leśnym w zworniku łączących się grzbietów tuż koło Przeł. Kocierskiej. Szlak nasz wiedzie cały czas drogą dolinną, mija zacisznie położone gajówki, odkrywa widok na boczne dolinki i zakątki. Jedną z takich dolinek, u wylotu której znajduje się leśniczówka można przejść w prawo piękną widokową ścieżką przez Przeł. Isepnicką między Przysłopem a Kiczerą w dol. Isepnicy i do Czernichowa. Następnie dochodzimy do rozszerzenia doliny, na którym znajduje się niewielkie osiedle. Z rozszerzenia tego, kierując się w lewo na pn. wsch. można przejść do Targanie i szosy kocierskiej przez szerokie bezleśne siodło zw. Targanickim Beskidem, między stromą Wielką Bukową (745 m) z prawej, a Złotą Górą (759 m) z lewej strony. Trzymając się.nadal pd.-wsch. kierunku i coraz to mniejszego potoku, podchodzimy starym jodłowym lasem dość stromo do góry do gajówki na grzbiecie, gdzie spotykamy zn. czerwone (nr 248) i wkrótce docieramy do st. tur. na Przeł. Kocierskiej.