Ze Skawiec

kwi 30, 2018 przez

Zn. czerwone, ok. 3,5 g. Ze st. kol. w prawo drogą, a następnie po ok. 5 km skręcamy w lewo i łagodnie podchodzimy na pd. zach. na bezleśne wzgórze, a z niego na pn. zach. aż do drogi z Mucharza do Tarnawy (kapliczka). Przekraczamy ją i — uwaga na mylny odcinek — w prawo w górę, a następnie w lewo na bezleśny grzbiet Bielówki, okalający od pn. Tarnawę Górną, a od pd. doi. Jaszczurowej. W dalszym ciągu trzymając się grzbietu obniżamy się, po czym skręcając za grzbietem ku pn. zach. (w prawo) podchodzimy zalesionym grzbietem Makowskiej Góry (751 m). Po prawej stronie górna część doliny Jaszczurowej podchodzi pod grzbiet Magurki Ponikiewskiej (zw. mylnie Królową Wyżną), po lewej stronie malowniczy głęboki parów, którym kończy się górna część dol. Tarnawy. Od naszego szlaku schodzą doń poręby i malińce. Po dość stromym i uciążliwym podejściu docieramy do grzbietu Jaworzyny i Magurki, gdzie spotykamy zn. zielone (nr 274) z Mucharza i zn. żółte (nr 276) z Czartaka. Skręcamy w lewo i rozległą halą podchodzimy do schroniska.