Z Suchej przez Przysłop i Kiczorę

kwi 27, 2018 przez

Zn. czerwone, później żółte, ok. 4 g. Ze st. kol. szlakiem czerwonym (nr 212) do początku zn. żółtych w obniżeniu grzbietu Przysłop u podnóża Kiczory (1,75—2 g.) Z Przysłopu (661 m) i osiedla u stóp stromego spiętrzenia grzbietu Kiczory (zn. czerwone zbaczają tu w lewo) podchodzimy na pd. zach. stromym, z początku bezleśnym zboczem. Pokonawszy uciążliwe podejście ok. 240 m różnicy wzniesienia osiągamy szczyt Kiczory, z którego w dalszym ciągu za kierunkiem grzbietu przez niewielkie garby, przy ścianie lasu z prawej pn. strony, natomiast, z otwierającymi się widokami na pd. na pasmo Babiej Góry. Po lewej stronie widać wysoko podchodzące osiedla. Tuż pod grzbietem urocze osiedle Kolodówki na przełęczy (807 m). W dalszym ciągu grzbietem ku obniżeniu przeł. Opaczne (879 m) z osiedlem; w jednym z domów st. tur. prowadzona przez Anastazję Kudzia. Następnie stromo w górę grzbietem na pd. zach. na szczyt. Ze Stryszawy (Roztoki). Bez zńaków, ok. 1,25 g. Z górnej 204 części długiej wsi, zw. Roztokami (ok. 4 km powyżej kościoła) podchodzimy wprost na pd. stromą leśną drogą na grzbiet Jałowca i osiągamy go w przeł. Opaczne. Tutaj natrafiamy na zn. żółte (nr 203) i nimi w prawo na szczyt.