Z Przeł. Kocierskiej

kwi 30, 2018 przez

Zn. czerwone, ok. 2 g. Z przełęczy szlakiem nr 259 na Potrójną (1 g.). Ze szczytu jej schodzimy na pd. wsch. (obok osiedle) na przełęcz, a z niej na niewielki garb, od którego zmieniamy kierunek na wsch. Można do tego miejsca dotrzeć z dol. Kocierzy, a mianowicie idąc szlakiem nr 258 od przyst. PKS Kocierz do osiedla Walaszków, a następnie dalej w głąb doliny, do zagubionego w niej osiedla Basie. Za tym osiedlem skręcamy w lewo na boczny grzbiet i nim w górę na pn. wsch. do głównego grzbietu (od przyst. PKS Kocierz ok. 1,75 g.). Idąc od osiedla Basie jeszcze dalej w głąb doliny ok. 2.km i skręciwszy w lewo na zbocze osiągamy osiedle Zakocierz, a wyżej grzbiet główny Beskidu Małego w pobliżu hali Na Przykrej (wariant dłuższy niż poprzedni, lecz zapoznaje z ciekawym uroczyskiem Madohory). Z garbu dochodzimy wkrótce na halę Na Przykrej. Można na nią wyjść z Bzyk wzdłuż pot. Doliny przez osiedle Praciaki wprost na pn. starodawnym „chodnikiem” . Z hali Na Przykrej wychodzimy dość stromo na dziki i zarośnięty szczyt Łamanej Skały (1 g.).