Z Przeł. Kocierskiej przez Bukowski Groń do Porąbki

kwi 30, 2018 przez

Bez znaków, ok. 3 g. Od st. tur. schodzimy krótko w lewo od odgałęziającego się na pn. grzbietu Wielkiej Bukowej (745 m). Stromą ścieżką wśród młodego lasu obniżamy się na pn. na przełączkę. Z niej albo ściśle grzbietem na Wielką Bukową lub — lepiej — omijając ją po lewej, pd.-zach. stronie wychodzimy na szerokie siodło Beskid Targanicki (562 m) z osiedlami, przez który z Wielkiej Puszczy przechodzi droga do Targanie i szosy kocierskiej. Piękny widok na górną część doi. Wielkiej Puszczy i w kierunku Andrychowa. Z siodła podchodzimy na pn. zach. i wśród osiedli rozrzuconych na stoku pniemy się do góry. Można nie wychodzić na sam grzbiet i do zwornikowego punktu przez Złotą Górę (759 m), lecz przetrawersować nieco poniżej grzbietu i zwornika na pn. zach., osiągając grzbiet już na zach. od zwornika. Jeżeli chcemy zboczyć ze zwornika na Złotą Górę, należy iść ściśle grzbietem, jeśli chcemy skrócić dojście do Porąbki — wówczas trawers jest praktyczny. Wyszedłszy trawersem na grzbiet — osiedla — wkrótce osiągamy szczyt Bukowskiego Gronia (729 m, od Przeł. Kocierskiej ok. 1 1/4 g.). Z polan przepiękne widoki na leżącą w dole Wielką Puszczę i lasy mieszane na przeciwległym stoku, szczególnie malownicze jesienią. W dalszym ciągu na pn. zach. z początku grzbietem, a później obchodząc po pd. stronie Palenicę (782 m) dochodzimy do miejsca gdzie opada ona stromym lesistym grzbietem w lewo na pd. zach. w stronę wylotu doi. Wielkiej Puszczy i Porąbki. Stromo w dół kamienistymi drogami do brzegu lasu i polami, kierując się w stronę kościoła w Porąbce.