Z Osielca

kwi 27, 2018 przez

Zn. zielone, później czerwone, 3,5—4 g. Ze st. 193 kol. idziemy szosą w prawo i zaraz skręcamy znów w prawo przy potoku, przez tory kol. Mijamy st. tur. po prawej w domu Jana Gąsiora (10 MN) i podchodzimy w górę dolinką, skręcając nieco w lewo na siodełko na pd., nie wychodzimy na Gawron, który zostaje z prawej strony, lecz obchodząc go, wychodzimy na grzbiet już poza nim. Grzbietem podchodzimy w ogólnym kierunku zach. na widokowy ku pn. Cupel (885 m). Niedaleko na zach. od niego znaki nasze dochodzą do zn. czerwonych szlaku głównego (nr 194). Obniżamy się nieco, zmieniając kierunek zach. na pd.-zacli. ku polanie z osiedlem Malinowe (828 m) na pd. stoku. Osiedle to, odbudowane po wojnie, przeszło ciężkie chwile w czasie wojny. W 1944 r. za przechowywanie partyzantów, od których cała okolica roiła się, osiedle zostało przez hitlerowców zrównane z ziemią. Podchodzimy teraz na zach. na Naroże (1063 m), a z niego na pd. zach. na Urwanicę (1106 m) i następnie poprzez halę grzbietową na Okrąglicę (1247 m), której szczyt, o właściwej nazwie Krupowa Hala, obchodzimy od pd. (można też obchodzić z prawej strony) i osiągamy dużą rozległą halę ze schr. PTTK, położonym po lewej stronie na pd. skłonie hali, zw. w tej części Sidzińskimi Pasionkami, a popularnie Halą Krupową.