Z Andrychowa przez Złotą Górę i Targanicki Beskid

kwi 30, 2018 przez

Bez znaków, ok. 3 g. Z rynku na pd. w kierunku Przeł. Kocierskiej. Po ok. 2 km (przyst. PKS Roczyny lub o 1 km dalszy Nad Gugą) opuszczamy drogę w prawo i przekroczywszy potok kierujemy się jedną z wielu dróg polnych ku widocznym na pd. zach. stokom Złotej Góry. U jej podnóża leży wieś Brzezinka. Osiągnąwszy ją podchodzimy dość stromo jednym z dwóch ramion Złotej Góry, przedzielonych strumieniami (oboma wiodą ścieżynki) na jej szczyt. Można także z Andrychowa dojechać autobusem do przyst. PKS Targanice I i od kościoła podchodzić w kierunku zach. na szczyt (z Targanie ok. f>/4 g.). Ze szczytu grzbietową przecinką na pd. zach. do zwornikowego punktu gdzie w lewo odgałęzia się grzbiet ku przeł. Targanicki Beskid i do Przeł. Kocierskiej oraz w prawo na zach. grzbiet na Bukowski Gron. Można ze zwornika zboczyć nieco na zach. i zejść w dół wprost do doi. Wielkiej Puszczy po prawej stronie spływającego w dół potoczka. Skręcamy w lewo na pd. wsch. gołym grzbietem wśród podchodzących z dołu osiedli i obniżamy się na przeł. Beskid Targanicki. (Można z niego zejść w lewo do Targanicy, w prawo do Wielkiej Puszczy.) Stąd na Przeł. Kocierską szlakiem nr 252 albo ściśle przez Wielką Bukową (bardziej męczące), lub obchodząc ją z prawej strony (ok. 1 /4 g.). Z Kocierza. Zn. zielone, ok. 1 W g. Z przyst. PKS Kocierz 254 (ostatni przyst.) w pobliżu miejsca, gdzie droga na Przeł. Kocierską opuszcza dolinę i zaczyna piąć się w lewo serpentynami, dochodzimy do zn. zielonych i ścieżki. Polanami i lasem, równolegle do drogi, a wyżej polaną dochodzimy do drogi koło mostku. Drogą jeszcze ok. 1 km, po czym w lewo lasem do st. tur. na Przeł. Kocierskiej.