Kiełek

kwi 30, 2018 przez

Samoistnie wyrastający z Pasma Podhalańskiego szczyt wznosi się nad górną częścią doi. Sidziny i Ciśniawy, które opływają go ze wszystkich stron. Z Pasmem Podhalańskim łączy się niskim siodłem, przez które przechodzi stary góralski „chodnik” z Zubrzycy Górnej do Sidziny. Ze szczytu Kiełka, nazywanego także Kielikiem, oryginalny widok na gniazdo Babiej Góry, Policę, na Tatry i Orawę. Z Sidziny. Bez znaków, ok. 1 14 g. Od kościoła, stojącego w otoczeniu wiekowych dębów — wśród nich jeden ma ok. 800 lat — kierujemy się drogą ok. 14 km na pd. zach. do ujścia potoczku płynącego spod szczytu Kiełka. Skręcamy w jego dolinkę, która w dolnej części zwęża się i zakręcając na pn. zach. zamienia w wąwóz leśny. Po ok. 1 km od wejścia z drogi, zbaczamy ścieżką na prawo i podchodzimy na grzbiet Kiełka, otaczający naszą dolinkę od pn. Grzbietem tym, lasem z prześwitami polanek, podchodzimy na pd. zach., pod koniec dość stromo na pd. na szczyt. Wariant a. Można także iść dalej w głąb dolinki do jej końca, a następnie skręcić w prawo i później w lewo ścieżką — do szczytu. Wariant b. Od kościoła drogą na pd. zach. ok. 3 km. Przed rozgałęzieniem dróg skręcamy w prawo w dolinkę potoku z prawej strony i nią do jej górnego końca, pod koniec stromo — na szczyt. Z Policy. Zn. niebieskie, później bez znaków, ok. 1,5g. Ze 224 szczytu szlakiem niebieskim (nr 218) do przełęczy z osiedlem, przez którą przechodzi droga z Zubrzycy Górnej do wylotu Psiej Doliny i Sidziny. Drogą tą wśród pól kierujemy się na wsch. na siodło z widoczną kapliczką w ramieniu łączącym Czyrniec z Kiełkiem. Ze siodła podchodzimy stromo na wsch. grzbietem pod koniec zbaczając na pd. na szczyt.